1. ساختمان جدید – ارگ

این ساختمان بصورت پیشفرض و در سطح 1 موجود خواهد بود و شما می توانید آن را تا سطح 10 ارتقاء دهیدبا ارتقاء ارگ طبق جدول ذیل امتیاز خواهید گرفت:

سطح امتیاز به قبیله در ساعت افزایش تولید منابع افزایش سرعت ساخت یگان ها افزایش شهرت شوالیه
1 0 0.0% 1.0% 1.0%
2 0 1.0% 2.0% 3.0%
3 0 1.5% 3.0% 5.0%
4 0 2.0% 4.0% 7.0%
5 0 2.5% 5.0% 9.0%
6 1 3.0% 6.0% 11.0%
7 3 3.5% 7.0% 13.0%
8 5 4.0% 8.0% 15.0%
9 7 5.0% 9.0% 17.0%
10 10 6.0% 10.0% 20.0%

منابع مورد نیاز برای ساخت هر سطح در دنیای 1X (سرعت معمولی):

سطح طلا آهن چوب غذا زمان
1 4100 6700 5800 3900 00:39:00
2 8200 13400 11600 7800 01:57:00
3 14760 24120 20880 14040 03:54:00
4 23616 38592 33408 22464 07:01:00
5 35424 57888 50112 33696 11:14:00
6 49594 81043 70157 47174 16:51:00
7 64472 105356 91204 61327 23:35:00
8 77366 126427 109445 73592 30:40:00
9 85103 139070 120389 80951 36:48:00
10 89358 146024 126409 84999 40:29:00



برای ساخت هر سطح از قلعه شما باید پیش نیازهای زیر را تکمیل کنید:

سطح پیش نیاز
1 به صورت پیش فرض در قلعه ی شما وجود دارد
2 آهنگری: سطح 4؛ بازار: سطح 4؛ دیوار سطح 4
3 آهنگری: سطح 8؛ بازار: سطح 8؛ دیوار سطح 6
4 آهنگری: سطح 12؛ بازار: سطح 11؛ دیوار سطح 8
5 آهنگری: سطح 15؛ بازار: سطح 14؛ دیوار سطح 10
6 آهنگری: سطح 16؛ بازار: سطح 17؛ دیوار سطح 12
7 آهنگری: سطح 17؛ بازار: سطح 19؛ دیوار سطح 14
8 آهنگری: سطح 18؛ بازار: سطح 21؛ دیوار سطح 16
9 آهنگری: سطح 19؛ بازار: سطح 23؛ دیوار سطح 18
10 آهنگری: سطح 20؛ بازار: سطح 25؛ دیوار سطح 20

سایر قابلیت های ارگ قابلیت استخدام یک شوالیه سطح 10 است به شرطی که به حداکثر میزان شوالیه مجاز نرسیده باشید (این قابلیت قبلا در کاروانسرا قرار داشت) همچنین با تغییر نوار کشویی امکان تغییر تعداد مارشهای حمله یا پشتیبانی را خواهید داشت که می تواند بین 1 تا 30 باشد البته دقت کنید که هر سطح به مقدار 0.5% از تولید غذای قلعه شما را کم می کند. همچنین همانند قبل حداکثر میزان مارش به ملیت انتخابی - آیتم های شوالیه نیز بستگی دارد (20% مارش بیشتر برای بیزانس , ژاپن و پرشین ها)

شانس بازیابی نیروهای از دست رفته ی شما (قبلا در ساختمان کاروانسرا) از قلعه به صورت زیر است:


سطح بازیکن هزینه ارتش
1-6 منابع دو برابر/ 25 سکه/ 4 ستاره 80 درصد تا 400 جمعیت
7-12 منابع دو برابر/ 50 سکه/ 8 ستاره 70 درصد تا 1000 جمعیت
13-18 منابع دو برابر/ 100 سکه/ 17 ستاره 60 درصد تا 2000 جمعیت
19-36 منابع دو برابر/ 200 سکه/ 35 ستاره 50 درصد تا 4500 جمعیت

جمعیت ارتش بر اساس جمعیت از دست رفته ی شما به عنوان یک مدافع در 48 ساعت گذشته محاسبه می شود (بازیکن نیروهایی مشابه نیروهایی که از دست داده است استخدام می کند). زمانی که این گزینه استفاده می شود, همه ی آمار نیروهای از دست رفته حذف می شود. با تسخیر شدن قلعه نیز این آمار از بین خواهد رفت.
زمانی که سطح مارش های یک قلعه تعیین می شود, این سطح در همه ی قلعه های بازیکن تاثیر گذار خواهد بود.
بازیکن در صورتی که مارش هایی بیشتر از مارش های مجاز سطح پایین تر قلعه ی خود داشته باشد, نمی تواند سطحی از قلعه را کاهش دهد.



  1. رنکینگ قبایل

رنکینگ قبیله ها بر اساس سطح ارگ بازیکنانی که عضو آن قبیله هستند مشخص می شود. به ازای هر ساعت که عضوی از قبیله ارگ را در سطح 6 یا بالاتر داشته باشد, قبیله امتیاز کسب خواهد کرد. شما می توانید امتیازات هر سطح قبیله را در قسمت نخست این مقاله مشاهده نمایید.


  1. تغییرات در قبایل

فرمانروای یک قبیله دیگر قادر به ایجاد قبیله ی زیر مجموعه نخواهد بود. حداکثر تعداد اعضای یک قبیله نیز محدود شده است تا بازی جذاب تر و رقابت شدید تر گردد. ماموریت های قبیله نیز حذف شده اند.


  1. مارش جدید؛ مهاجرت


این مارش به بازیکنان اجازه میدهد که شهرهای جدید در نقاط خالی نقشه ایجاد کنند. همه ی ساختمان های شهرهای جدید در سطح 0 هستند به جز قلعه که در سطح 1 است. برای تاسیس یک شهر, شما باید پیش نیازهای زیر را داشته باشید.

شهری که قصد تاسیس آن را دارید جمعیت همراه منابع مورد نظر
شهر دوم 1 نجیب زاده + 2000 جمعیت 5000 از هر منبع
شهر سوم 1 نجیب زاده + 4000 جمعیت 10000 از هر منبع
شهر چهارم 1 نجیب زاده + 6000 جمعیت 15000 از هر منبع
شهر پنجم 1 نجیب زاده + 8000 جمعیت 20000 از هر منبع
شهر ششم 1 نجیب زاده + 10000 جمعیت 25000 از هر منبع
شهر هفتم 2 نجیب زاده + 12000 جمعیت 30000 از هر منبع
شهر هشتم 2 نجیب زاده + 14000 جمعیت 35000 از هر منبع
شهر نهم 2 نجیب زاده + 16000 جمعیت 40000 از هر منبع
شهر دهم 2 نجیب زاده + 18000 جمعیت 45000 از هر منبع
شهر یازدهم 2 نجیب زاده + 20000 جمعیت 50000 از هر منبع

توجه: نجیب زاده و جمعیت همراه در تاسیس شهر جدید از بین خواهند رفت!
منابع نشان داده شده در جدول بالا برای دنیاهای معمولی (1x) هستند و در دنیاهای با سرعت بالاتر بیشتر خواهند بود. برای اطلاعات بیشتر جدول زیر را مطالعه بفرمایید.

منابع مورد نظر برای ارسال مارش کلونی در دنیاها با سرعته ای مختلف
در دنیاها با سرعت 1 و 2 منابع مورد نیاز مطابق جدول فوق است
در دنیاها با سرعت 3 و 4 منابع مورد نیاز دو برابر جدول فوق است
در دنیاها با سرعت 5 و 4 منابع مورد نیاز سه برابکر جدول فوق است
در دنیاها با سرعت 7 و 8 منابع مورد نیاز چهار برابر جدول فوق است
در دنیاها با سرعت 9 و 10 منابع مورد نیاز پنج برابر جدول فوق است

مثال: در صورتی که شما در دنیای 5 ایکس بازی می کنید و می خواهید شهر جدید خود را تاسیس کنید. شما باید منابع زیر را به همراه ارتش خود ارسال نمایید.

1 نجیب زاده + 8000 جمعیت همراه و 60000 از هر منبع

نیروهای همراه برای مارش کلونی به شرح زیر است:

نوع جمعیت همراه تعداد
نیزه دار 100
شمشیر زن 100
تیرزن 100
گرز دار 100
کماندار کوتاه 200
کماندار بلند 300
کماندار صلیبی 300
جاسوس 50
سوار سبک 50
سوار سنگین 50
سوار کماندار 20
دژکوب 20
جمعیت کل 2000

برای مثال شما اگر بخواهید پنجمین شهر خود را تاسیس کنید, نیاز به 8000 جمعیت همراه خواهید داشت که شما باید اعداد جدول بالا را در 4 ضرب کنید.
دقت کنید که شما باید مختصاتی را انتخاب کنید که در آن هیچ اردوگاه, شهر و یا مانعی وجود نداشته باشد.

حداکثر زمان مارش کلونی 1 ساعت می باشد (بدون توجه به تحریک سرعت)

زمانی که یک شهر تاسیس می شود وفاداری آن 3000 است.
مارش کلونی نمی تواند از شهری که وفاداری اش کمتر از 3000 است ارسال شود.

در صورتی که وفاداری یک شهر به زیر 3000 برسد و از آن شهر مارش کلونی در راه باشد, مارش به سرعت بازگردانده خواهد شد تا از شهر محافظت نماید.



  1. خود آموز جدید


خود آموز جدید اکنون تمام مسائل ابتدایی بازی را نیز آموزش می دهد و این امر پیش از ورود بازیکن به بازی می باشد.
بعد از اینکه خود آموز به پایان رسید, بازیکن نژاد مورد نظر خود را انتخاب می کند و قلعه ی بازیکن در مختصاتی از نقشه قرار می گیرد.


  1. مشاور جدید

هم اکنون بیش از 260 ماموریت جدید قرار داده شده است که به شما کمک می کنند امپراطوری خود را گسترش دهید. پس از تکمیل هر ماموریت شما جوایزی از جمله نیرو, منابع؛ سکه, آیتم شوالیه و ... دریافت خواهید کرد.
T


  1. ویژگی های جدید اقوام


مهارت قلعه گشايي حذف گرديده است و بجاي آن مهارت نظارت جايگزين گرديده است كه زمان مورد نياز براي ساختن همه نوع يگان را كم مي كند اين مهارت براي همه فرمانروايان يك مهارت ضروري است چه در هنگامي كه بعنوان مهاجم عمل مي كنند و چه وقتي كه در حالت دفاعي هستند
اين مهارت بازي را پويا تر و هيجان انگيز تر مي كنند.
طرز امتياز دهي مهارت:
مثلا اگر يگاني در طي١٠ دقيقه ساخته مي شود و مهارت نظارت شما در سطح پيشرفته (٢٠درصد) باشد مدت زمان ساخت به ٨ دقيقه تقليل مي يابد
نكته اين مهارت شامل همه يگانها خواهد شد حتي يگانهاي خاص اقوام
كار آموز : ١٠ درصد
پيشرفته : ٢٠درصد
استاد: ٣٠ درصد

ساير تغييرات:


جنگجو
كارآموز 
١٠ قبلا ٥ بود
پيشرفته ٢٥ قبلا ١٥ بود
استاد ٤٠ قبلا ٣٠ بود


سواركار
كار آموز 
١٠ قبلا ٢٠ بود
پيشرفته ٢٥ قبلا ٣٠ بود
استاد ٤٠ كه تغييري نداشته


مدافع
كار آموز 
١٠ بدون تغيير
پيشرفته ٢٠ قبلا ١٥ بود
استاد ٣٠ بدون تغيير





  1. تغییرات ساختمان ها

پيشنياز برخي از ساختمان ها تغيير كرده است كه به شرح ذيل مي باشد

سربازخانه 
سطح ١آهنگري كه قبلا ٢ بود
سطح ٢ بازار كه قبلا ٣ بود


فرمانداری
سطح ١٧ آهنگري (بدون تغيير)
سطح ٢٠ سرباز خانه (بدون تغيير)
سطح ١٥ اصطبل (بدون تغيير)
سطح ٢٥ خانه (قبلا درمانگاه و سطح ٥ بود)
.


  1. تغییرات در محدودیت تعداد قلعه ها

به منظور به وجود آوردن بازی جوانمردانه و منطقی, تغییرات زیر در محدودیت تعداد قلعه ها و تناسب آنها با سطح فرمانداری به وجود آمده است:

تغيير تناسب سطح فرمانداری و تعداد قلعه
سطح ١ امكان مالكيت ٢ قلعه مثل قبل
سطح ٢ امكان مالكيت ٤ قلعه كه قبلا ٥ بود
سطح ٣ قابليت مالكيت ٨ قلعه كه قبلا ١٠ بود
سطح ٤ امكان مالكيت ١١ قلعه بدون تغيير





  1. آیتم های شوالیه


اين آيتم ها مانند قبل به ٥ دسته تقسيم ميشوند
سر- دست اصلي- دست غير اصلي -سينه -مصرفي
هر ايتم مي تواند بين ١ تا ٣ نشان داشته باشد كه شامل موارد ذيل ميباشد:
١) قابليت حمل بار يك يگان كه تصادفي انتخاب مي شود بالا ببرد
٢) سطح سلامت يك يگان تصادفي را بالا ببرد
٣) سطح سلامت يك يگان تصادفي دشمن را پايين بياورد
٤)سطح حمله يك يگان تصادفي را بالا ببرد
٥) سطح حمله يك يگان تصادفي دشمن را پايين بياود
٦) تاثير امتياز مهارت قومي را بالا ببرد
٧) تاثير امتياز مهارت قومي دشمن راپاين بياورد
٨) به مشخصات خود شواليه امتياز بدهد
٩) اقلام مصرفي و ساير موارد


  1. سایر تغییرات


قلعه ی روح خان از بازی حذف شده است.
اکنون رنکینگ قبایل با روش جدیدی که برا اساس امتیاز کسب شده از ارگ هاست محاسبه می شود.
به دلیل شباهت میان نشان ها و ماموریت ها, نشان ها اکنون حذف شده اند.
حداکثر صف ساخت برای کاربران معمولی به 2 و برای کاربران پرمیوم به 4 افزایش یافته است.
پیام های مربوط به شوالیه اکنون در گروه جدیدی با نام شوالیه و خاندان قرار می گیرند.
برج محاصره ی قوم روس اکنون نیاز به 5000 جمعیت همراه خواهد داشت.




  1. تغییر در یگان ها


  1. تغییر پیاده نظام

تغییرات مشخصات نیزه دار:

  • قدرت در برابر پیاده نظام: 20 (قبلا 10)
  • قدرت در برابر سواره نظام: 70 (قبلا 50)
  • قدرت در برابر کمانداران: 40 (قبلا 10)
  • قدرت در برابر ساختمان: 10
  • قدرت در برابر ابزار محاصره: 20 (قبلا 10)
  • سطح سلامت: 60 (قبلا 50)


  • برد: 2

ساختمان مورد نیاز برای ساخت نیزه دار:
سطح 5 سربازخانه (قبلا سربازخانه سطح 1)
سطح 3 آهنگری (قبلا آهنگری سطح 2)


تغییر مشخصات شمشیرزن:

  • قدرت در برابر پیاده نظام: 35 (قبلا 30)
  • قدرت در برابر سواره نظام : 35 (قبلا 15)
  • قدرت در برابر کمانداران: 35 (قبلا 30)
  • قدرت در برابر ساختمان: 10
  • قدرت در برابر ابزار محاصره: 35 (قبلا 30)
  • سطح سلامت: 100 (قبلا 50)
  • برد: 1

ساختمان های مورد نیاز برای ساخت شمشیرزن:
سطح 3 سربازخانه (قبلا سربازخانه سطح 1)
سطح 3 آهنگری (قبلا آهنگری سطح 2)

تغییر مشخصات تبرزن:

  • قدرت در برابر پیاده نظام: 70 (قبلا 40)
  • قدرت در برابر سواره نظام: 20 (قبلا 5)
  • قدرت در برابر کمانداران: 70 (قبلا 40)
  • قدرت در برابر ساختمان: 10
  • قدرت در برابر ابزار محاصره: 20 (قبلا 40)
  • سطح سلامت: 80 (قبلا 40)
  • برد: 1

ساختمان های مورد نیاز برای ساخت تبرزن:
سطح 1 سربازخانه (بدون تغییر)
سطح 1 آهنگری (قبلا آهنگری سطح 2)








تغییر مشخصات گرزدار:

  • قدرت در برابر پیاده نظام: 20 (قبلا 35)
  • قدرت در برابر سواره نظام: 70 (قبلا 10)
  • قدرت در برابر کمانداران: 20 (قبلا 35)
  • قدرت در برابر ساختمان: 10
  • قدرت در برابر ابزار محاصره: 70 (قبلا 35)
  • سطح سلامت: 80 (قبلا 40)
  • برد: 1

ساختمان های مورد نیاز برای ساخت گرزدار:
سطح 3 سربازخانه (قبلا سربازخانه سطح 5)
سطح 1 آهنگری (قبلا آهنگری سطح 2)


  1. تغییرات ماشین های محاصره

تغییرات مشخصات منجنیق:

  • قدرت در برابر پیاده نظام: 180 (قبلا 25)
  • قدرت در برابر سواره نظام: 150 (قبلا 10)
  • قدرت در برابر کمانداران: 180 (قبلا 25)
  • قدرت در برابر ساختمان: 100 (قبلا 110)
  • قدرت در برابر ابزار محاصره: 150 (قبلا 25)
  • سطح سلامت: 400
  • برد: 5

ساختمان های مورد نیاز برای ساخت منجنیق:
سطح 8 گارگاه (قبلا گارگاه سطح 10)
سطح 12 آهنگری (جدید)

تغییرات مشخصات منجنیق قلعه کوش:

  • قدرت در برابر پیاده نظام: 200 (قبلا 25)
  • قدرت در برابر سواره نظام: 200 (قبلا 10)
  • قدرت در برابر کمانداران: 200 (قبلا 25)
  • قدرت در برابر ساختمان: 150 (قبلا 90)
  • قدرت در برابر ابزار محاصره: 200 (قبلا 25)
  • سطح سلامت: 500
  • برد: 5

ساختمان های مورد نیاز برای ساخت منجنیق قلعه کوش:
سطح 12 گارگاه (قبلا گارگاه سطح 15)
سطح 14 آهنگری (جدید)









  1. تغییرات یگان های سواره نظام:

تغییر مشخصات سواره نظام کماندار:

  • قدرت در برابر پیاده نظام: 120 (قبلا 100)
  • قدرت در برابر سواره نظام: 160 (قبلا 40)
  • قدرت در برابر کمانداران: 140 (قبلا 100)
  • قدرت در برابر ساختمان: 70
  • قدرت در برابر ابزار محاصره: 120 (قبلا 100)
  • سطح سلامت: 160 (قبلا 130)
  • برد: 4

ساختمان های مورد نیاز برای ساخت سواره نظام کماندار: 
سطح 5 گارگاه (قبلا گارگاه سطح 10)
سطح 15 سربازخانه (بدون تغییر)
سطح 8 اصطبل (قبلا آهنگری سطح 15)


تغییر مشخصات سواره نظام سبک:

  • قدرت در برابر پیاده نظام: 150 (قبلا 100)
  • قدرت در برابر سواره نظام: 100 (قبلا 50)
  • قدرت در برابر کمانداران: 200 (قبلا 100)
  • قدرت در برابر ساختمان: 0
  • قدرت در برابر ابزار محاصره: 150 (قبلا 100)
  • سطح سلامت: 300 (قبلا 200)
  • برد: 1

ساختمان های مورد نیاز برای ساخت سواره نظام سبک:
بدون تغییر

تغییر مشخصات سواره نظام سنگین:
بدون تغییر

ساختمان های مورد نیاز برای ساخت سواره نظام سنگین:
سطح 15 آهنگری (بی تغییر)
سطح 12 اصطبل (قبلا اصطبل سطح 11)
















  1. تغییرات یگان های کماندار:


تغییر مشخصات کماندار با کمان کوتاه:

  • قدرت در برابر پیاده نظام: 30 (قبلا 15)
  • قدرت در برابر سواره نظام: 10 (قبلا 5)
  • قدرت در برابر کمانداران: 30 (قبلا 15)
  • قدرت در برابر ساختمان: 20
  • قدرت در برابر ابزار محاصره: 30 (قبلا 15)
  • سطح سلامت: 30 (قبلا 15)
  • برد: 3

ساختمان های مورد نیاز برای ساخت کماندار با کمان کوتاه:
سطح 1 سربازخانه (بدون تغییر)
سطح 1 آهنگری(قبلا آهنگری سطح 2)

تغییر مشخصات کماندار با کمان صلیبی:
بدون تغییر
ساختمان های مورد نیاز برای ساخت کماندار با کمان صلیبی:
L سطح 8 آهنگری (قبلا آهنگری سطح 10 و گارگاه سطح 3)
سطح 10 سربازخانه (قبلا سربازخانه سطح 5)

تغییر مشخصات کماندار با کمان بلند:
بدون تغییر
ساختمان های مورد نیاز برای ساخت کماندار با کمان بلند:
سطح 5 سرباز خانه (قبلا سرباز خانه سطح 1)
سطح 5 آهنگری (قبلا آهنگری سطح 2)


  1. تغییر در یگان های حاص

تغییر در مشخصات نجیب زاده:

  • قدرت در برابر پیاده نظام: 500 (قبلا 30)
  • قدرت در برابر سواره نظام: 500 (قبلا 100)
  • قدرت در برابر کمانداران: 500 (قبلا 30)
  • قدرت در برابر ساختمان: 10
  • قدرت در برابر ابزار محاصره: 500 (قبلا 30)
  • سطح سلامت: 1000 (قبلا 300)


  • برد: 1

ساختمان های مورد نیاز برای ساخت نجیب زاده:
بدون تغییر